Celem głównym projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa.
- zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom – uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych
- tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela
- wprowadzenie dziecka w świat literatury
- budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną
- przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych
- propagowanie praw dziecka
- kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego
- rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci
- rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli
- kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci
- włączenie w życie przedszkola rodziców oraz przedstawicieli środowiska lokalnego
Projekt organizowany jest w modułach zaproponowanych przez organizatorów
Moduł I – Książki dzieciństwa
Moduł II – Mały Miś w świecie emocji.
Głównym celem modułu jest kształtowanie u dzieci umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji oraz rozwijanie zdolności radzenia sobie z nimi.
Moduł III – Dbamy o zdrowie z Małym Misiem
Dbamy o zdrowie z Małym Misiem. Kształtowanie czynnych postaw wobec zdrowia i bezpieczeństwa poprzez propagowanie zdrowego stylu życia i tworzenie warunków do dokonywania wyborów sprzyjających zdrowiu
Moduł IV – Zmisiowany eko-kalendarz
Zmisiowany eko-kalendarz. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczo-technicznych, wyobraźni twórczej oraz kreatywności i aktywności poznawczej dzieci.
Moduł V – Misiowe laboratorium “Czterech żywiołów”
Misiowe laboratorium “Czterech żywiołów”. Podniesienie jakości pracy przedszkola przez stosowanie zabaw twórczych z elementami doświadczania, obserwowania i eksperymentowania.
Moduł VI – Mały miś i supertajny projekt